Przejdź do głównej zawartości

Pieszo wybrzeżem Morza Bałtyckiego

Pieszo wybrzeżem Morza Bałtyckiego


Zdjęcia i relacja z przejścia wybrzeża Morza Bałtyckiego na odcinku Mielno - Darłówko oraz Ustka - Piaski [Aktualizacja lipiec 2022]

Nie ma na świecie drugiego tak pięknego wybrzeża jakim jest wybrzeże Morza Bałtyckiego. Naturalne, piękne, jedyne w swoim rodzaju.... .

Stan przejścia: 62%  265 km /425 km

Odcinek Mielno - Darłówko; 30 km, przejście rok 2022


Pomosty drewniane nad Jeziorem Jamno



Kanał Jamneński

Zachód Słońca w okolicach Łaz

3 nad ranem...


Kanał Szczuczy




Odcinek: Ustka - Łeba; 70 km (trasa okrężna wokół Jeziora Gardno i Łebsko), przejście rok 2017













Zabudowa wioski Kluki - skansen wsi słowińskiej








Odcinek: Łeba - Władysławowo; 59 km, przejście rok 2016










Odcinek Hel - Władysławowo; 33 km, przejście rok 2014


To piaszczysta mierzeja w kształcie kosy. Ciągnie się od Władysławowa aż do Helu. Jej długość to około 35 km, szerokość od 150 m do nawet 3 km. Pewnego dnia pomyślałem sobie, że chciałbym przejść jednego dnia cały półwysep. Odcinek 35 km wydawał się bardzo rozsądny i do zrobienia. W tym poście chciałbym opisać moją wędrówkę przez Półwysep Helski.


Wystartowałem z Helu o 9 rano. Chciałem dojść do Władysławowa przed zachodem Słońca. Miałem więc ponad 8 h na pokonanie całego dystansu 35 km. Udało się?

Początek mojego marszu miał miejsce przy stacji PKP. Od razu udałem się ścieżką rowerową w kierunku Juraty. Początkowo trasa prowadziła lasem wzdłuż drogi wojewódzkiej 216. Na szlaku co chwilę pojawiały się różne tablice informacyjne oraz ławeczki na odpoczynek. Niestety jako, że miałem przed sobą wtedy jeszcze ponad 30 km drogi, mogłem sobie pozwolić jedynie na przeczytanie tablic.

Hel - Jurata

W Juracie skręciłem na plażę, by następnie aż do Jastarni maszerować wzdłuż brzegu. To był chyba najciekawszy odcinek z pięknymi widokami. Plaża praktycznie cała była moja. Zero turystów, budek z frytkami. Czułem się jak gdzieś na bezludnej wyspie. Ja i ogromne przestrzenie.

 Jurata - Jastarnia

Do wakacji jeszcze kilka miesięcy, ale są już pierwsi plażowicze


Jurata, wejście na plaże

W Jastarni wróciłem na ścieżkę leśną. Później zmieniłem stronę i wędrowałem od strony Zatoki Puckiej mijając kolejno Kuźnice i Chałupy. Muszę jednak przyznać, że Półwysep bardzo zmienił się przez te kilka lat. Mnóstwo budek, campingów. Ogromne odcinki zniszczonego brzegu pod budowę szkółek surfingowych i pól biwakowych. Mamy marzec, za chwilę cała Polska pojedzie na półwysep i zostawi tu mnóstwo pieniędzy. 

Kuźnica - Chałupy

Kuźnica - port




Odcinek Chałupy - Władysławowo jest chyba najmniej atrakcyjnym ze wszystkich. Trasa prowadzi obok głównej drogi. Co chwilę tylko widoki na ośrodki i szkoły sportów wodnych. Część bardzo zaniedbanych. Chciałem tutaj wsiąść w busa, ale wiedziałem, że do końca pozostało już tylko kilka kilometrów. Udało się. Hel - Władysławowo to 35 km przygody. Naprawdę warto. Polecam:)

Przejście rok 2019


Port w Helu





Zachód Słońca na Przylądku Rozewie

Odcinek Władysławowo - Gdynia





 W drodze do Rzucewa






 Rezerwat Beka

 W drodze do Rewy


Molo w Mechelinkach


 Mechelinki




Widok na torpedownię w Babich Dołach


Odcinek: Władysławowo - Sztutowo; 92 km,  przejście rok 2014 i lata późniejsze









Odcinek Sztutowo - Krynica Morska, rok 2021

Stacyjka Żuławskiej Kolei Dojazdowej w Sztutowie

Lasy Mierzei Wiślanej


Wejście na plażę w Kątach Rybackich



Rezerwat Kormoranów











Zabudowania Krynicy Morskiej


Port w Krynicy Morskiej

Nowo oddana ścieżka rowerowa na falochronie wzdłuż Zalewu Wiślanego


Odcinek: Krynica Morska - Piaski; 10 km, przejście rok 2022

Panorama z wieży widokowej Góra Pirata na Zalew Wiślany




Komentarze

  1. Cudowna przygoda i wspaniały pomysł! Sama na Helu byłam raz w życiu. Chętnie bym się wybrała na taki spacer, jedynie ja i morze i plaża. Wybrałabym jak najbardziej ścieżkę przez plażę w miejscu, gdzie jeszcze fale obmywają nogi. Kocham takie spacery brzegiem morza ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na przygodę! Tyle cudownych miejsc po drodze, fajna inspiracja! Aż chciałoby się wyruszyć w taką podróż...

    OdpowiedzUsuń
  3. Spoko, ale w pośpiechu to trochę lipa. Lepiej sobie rozłożyć na 2 dni spokojnym spacerkiem do Juraty i z.

    OdpowiedzUsuń
  4. Staram się teraz każdego roku zobaczyć jakąś część wybrzeża. Zrobiłem już od Ustki do Władysławowa, Półwysep Helski oraz odcinek Władysławowo - Puck - Gdynia - Gdańsk - Sztutowo. W przyszłym roku poznam tereny na zachód od Ustki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie podzieleni się z Toba autorze Moimi wspomnieniami z podróży. Byłem na wczasach w Jastarni i postanowiłem przejść cały półwysep. Rozczłonowałem tą podróż na 2 dni. Z Helu do Jastarni a później do Władka. To była niesamowita podróż zwłaszcza że mam dopiero 15 lat i myślę że w przyszłości pójdę jeszcze dalej! ;) Dziękuje za przeczytanie :* Lovelyn

    OdpowiedzUsuń
  6. 22 year old Paralegal Arri Nye, hailing from Laurentiens enjoys watching movies like It's a Wonderful Life and Paintball. Took a trip to Durham Castle and Cathedral and drives a Crossfire Roadster. Wiecej Bonusow

    OdpowiedzUsuń
  7. Mega, ja już nie mogę się doczekać wakacji. Ja to staram się podróżować poza sezonem, tak zeby nie było jakoś bardzo dużo ludzi. Jak lubicie spędzać czas nad wodą, np pływać kajakiem, rowerkiem, na deskach, to kapoki asekuracyjne powinniście sobie sprawić.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Camino Portugalskie (Fatima - Santiago de Compostela) - relacja, trasa, informacje

Camino Portugalskie (Fatima - Santiago de Compostela) - relacja, trasa, informacje Po Camino del Norte w 2015 roku przyszedł czas na kolejną wędrówkę drogą św. Jakuba. Tym razem padło na Camino Portugalskie. Start w Fatimie, koniec w Santiago de Compostela. Razem ponad 550 kilometrów drogi. Relacja, zdjęcia i trochę informacji na blogu. Zachęcam i polecam bardzo!

Bułgaria na weekend, gdzie jechać, co zobaczyć. Sofia i okolice

Bułgaria na weekend, gdzie jechać, co zobaczyć. Sofia i okolice Naszą już coroczną tradycją jest odwiedzanie Jarmarków Bożonarodzeniowych w Europie. W 2016 i w 2017 roku byliśmy w Rumunii. Poczuliśmy klimat Świąt między innymi w Braszowie, Sybinie i Timisoarze. W tym roku padło na Bułgarię! Ponownie wróciliśmy zachwyceni tą część Europy. Jest pięknie, tanio i bezpiecznie. Zapraszam na krótki post z zimowego wypadu do tego fantastycznego kraju!

Okolice Alesund - szlaki piesze, co robić, atrakcje

Okolice Alesund - szlaki piesze, co robić, atrakcje Miasto Alesund zachwyca. Piękno norweskiej przyrody najlepiej poznać wędrując z plecakiem po okolicznych górach, fiordach i dolinach. Jest na co popatrzeć, bo krajobrazy są obłędne. Co robić przez kilka dni w okolicy Alesund? Gdzie się wybrać, co zobaczyć? Oraz atrakcje regionu w poście poniżej!

Z plecakiem po Norwegii - okolice Molde i Romsdalseggen. Co robić w okolicy?

Z plecakiem po Norwegii - okolice Molde i Romsdalseggen. Co robić w okolicy? Do Norwegii wracam bardzo chętnie, a to z kilku powodów. Przede wszystkim doskonałe połączenia lotnicze z Polski za bardzo małe pieniądze, ale głównie z powodu obłędnych krajobrazów. W tym roku padło na Molde i piękny region More og Romsdal. Lecąc nawet na kilka dni można dobrze zaplanować czas i odbyć krótką wędrówkę po okolicy. Oto moja propozycja trasy.

Szlaki piesze na wyspie. Co robić? Atrakcje Malty

Szlaki piesze na wyspie. Co robić? Atrakcje Malty Malta jest idealnym miejscem na rodzinny wypad. Bardzo dobrze rozwinięta sieć hoteli, połączeń autobusowych oraz mnóstwo atrakcji (również piaszczyste plaże, co jest na Malcie rzadkością!) powoduje, że spotkamy tam masę turystów. Malta oferuje również piękne trasy do pieszych wędrówek. Gdzie się wybrać mając kilka dni do wykorzystania na Malcie?